Hírek
Albumok
Könyvek
Videók
Írások
Képek
Zenekarok
Koncertek
Vásárlás
Gitároktatás
Stúdió
Elérhetőségek
Facebook
Linkek



2019-09-17




X-blades

Fejlesztő: Gaijin Entertainment
Kiadó: SouthPeak Interactive / Ubisoft
Dátum: 2007 november 23
Kategória: akció / TPS


- [Bevezető] -
Néhány évvel ezelőtt kezem ügyébe került egy X-Blades nevű játék, ám akkor még nem futott jól az akkori konfigurációmon, viszont pár héttel ezelőtt egy PC-s TPS toplistában felfigyeltem újra erre a játékra, így úgy döntöttem egy újabb esélyt adok neki.

- [Történet] -
A történetünk kezdetén Ayumi épp eladja a legfrissebb szerzeményét egy régiségkereskedőnek, amikor véletlenül aktivál egy térképet. Nem is kell neki több ennél, útnak indul, hogy felfedezze az ismeretlen tájakat, ahova a térkép vezeti. Végül rátalál egy gömbre, amit egy hatalmas oroszlánlény őriz. Ő a Világos, a jó védelmezője. Ayumi viszont a Világos figyelmeztetése ellenére megérinti a gömböt és ekkor sötét erő szállja meg a testét…

- [Gondolatok] -
Nehéz dolgom volt a játék értékelésénél, mivel nagyon jól szórakoztam a végigjátszás alatt. Az irányítás és a harc rendszer nagyon jó, amolyan Devil May Cry utánérzéssel. Külön érdemes kiemelni az elementális támadásokat, amik nagyon változatossá teszik a játékmenetet. A játék zenéje is tetszett, jó kis zúzás ment végig a harcok közben. A grafika a korához képest kifejezetten látványos. Ayumi pedig nemhogy csak egy nagyon aranyos és szexy anime csaj, de még szinte pucér is :). Enyhén szólva szórakoztatóbb őt bámulni órákon keresztül, mint más játékok karaktereit (még Lara Croft is elbújhat mellette :) ). Az összképet azonban nagyon el tudja rontani néhány kifejezetten zavaró tényező, mint például az olyan hibák, amik miatt (főleg főelelenségeknél) nem lehet akármikor ütni az ellenséget, mert van, amikor egyszerűen nem sérülnek. Itt most nem arról beszélek, mint oly sok játékban is, hogy valamikor üthetjük valamikor meg nem, hanem arról, hogy amikor elvileg lehetne ütni akkor, ha pont olyan pillanatban találod el, amikor valamit csinál, akkor bizony hatástalan a támadás, és az ilyesmi a kifejezetten hosszadalmas, olykor nehéz és monoton csatáknál kifejezetten idegesítő. A másik zavaró dolog, hogy vannak lövedékek és ellenfelek, amik csak átmennek a falakon. Ezt nem tudom, hogy minden esetben direkt csinálták-e vagy hiba, de engem zavart. A legidegesítőbb azonban az utolsó főellenség, akinek a támadásai gyakorlatilag védhetetének. Csak csap egyet a levegőbe és Ayumi lefagy, akárhol van és akármit csinál. Legalább lőne ki valamit, ami védhető lenne vagy ilyesmi. Egy ritka speciális támadása meg egy nagy sötét gömb, ami elől nem lehet menekülni, mivel átmegy a falakon és a végtelenségig üldöz. Még támadni se lehet (legalábbis nekem nem sikerült semlegesítenem), és ha eltalál, leveszi legalább a felét az erőnek. A fejlődési rendszer azonban kifejezetten tetszett. Szeretem, ha a halál után is megmaradnak a pályán szerzett pontok (jelen esetben lelkek). Mondjuk az ilyesmi elég igazságtalan, mert gyakorlatilag minél bénább vagy annál több pontot kapsz egy végigjátszás alatt (én a játék végére minden fejlesztést megvásároltam és még így is maradt kb 60.000.000 lelkem, de mondjuk ebben volt egy kis tápolás is, szóval nem csak bénázás :) ). A játékot én magyar felirattal játszottam végig, ami valami szánalmasra sikeredett. Nincs túl sok szöveg a játékban, szóval szerintem egy ember egy nap alatt lefordíthatta az egészet, és mégis rengeteg hiba maradt benne. A szövegek nagy része jelentésben nagyjából megegyezik az eredetivel, de teljesen át lett fogalmazva, amire nem értem miért volt szükség (még ha szinkronról lenne szó, megérteném). Az egyik legnagyobb hibát a fordításban a szörnyhatározóban találtam: "Mint minden elementál, ők is csak a saját elemüket képviselő mágiával szemben védtelenek." - No Comment :).
Összefoglalva egyszer végigjátszható ez a játék főleg, hogy a PC-seknek nincs túl sok lehetőségük ilyesmivel játszani. Ha néhány évvel (és néhány DMC-vel :) ) ezelőtt játszottam volna vele, akkor biztos több pontot kapott volna, de így sajnos, csak ennyit tudok neki adni.

- [Tippek, Trükkök] -
- Törjünk szét minden tárgyat, mert rengeteg lélek van bennük.
- Nem érdemes tápolni (csak ha valamit nem tudunk legyőzni egy bizonyos képesség nélkül), mivel a sztori előrehaladtával nagyságrendekkel több lelket kapunk. Míg az elején csak úgy néhány 10.000-et kaptunk pályánként, a vége felé akár 10.000.000-ókat is szerezhetünk.
- SPOILER: A teleportáló pókokat villámcsapással, a teleportáló egyéb szörnyeket pedig fénycsapással semmisíthetjük meg.

Értékelés: 68 %

KevinKain







Hozzászólások

Azonosítsd magad a Facebook segítségével és máris hozzászólhatsz!
Az azonosításhoz klikkelj a képre:

Ha nem történik semmi, ellenőrizd, hogy be vagy-e jelentkezve Facebook-ra.







© KevinKain 2005-...
Ajánlott böngészők: Google Chrome 9+, Firefox 3+