Hírek
Albumok
Könyvek
Videók
Írások
Képek
Zenekarok
Koncertek
Vásárlás
Gitároktatás
Stúdió
Elérhetőségek
Facebook
Linkek



2020-01-25




Történelem vagy társadalomismeret?


Bevallom a történelmet mindig csak egy erőltetett és roppant felesleges tárgynak tartottam. Rendben, hogy valamennyire tanuljuk meg mi volt régen. Kik miatt van az, ami van, meg hasonlók. De amikor már pontos évszámokat, több tucat helyszínt, neveket és egyebet kell bemagolni az már gáz. Erre középsuliban kaptunk egy olyan tárgyat, hogy „Társadalomismeret”. Persze a töritanár tartotta. Ez végre egy értelmes tárgy lehetett volna, de a tanár ahelyett is történelmet tanított. Pedig a Társadalomismeret sokkal hasznosabb lett volna, mert az ott szerzett tudást akár még használhatjuk is az életben.

Tény, hogy az Amerikaiaknál ez kényszerből történik, mert nincs olyan hosszú saját történelmük, de a társadalomismeret és az hogy tudd mihez vannak jogaid, és egyebek sokkal fontosabbak, mint a történelem. És sok mindent lehet mondani az Amerikaiakra, de a sok negatívum mellett észre kéne venni a pozitívumokat is, és a barom TV műsorok és hülyeségek mellett átvehetnénk néha valami értelmesebb dolgot is, mint például a társadalom és jogrendszer ismeretének elsajátítását az iskolákban, még akkor is ha ez a történelem tanulás rovására megy.

Persze mondják, hogy „aki nem tanul a múlt hibáiból, újra elköveti azokat”, de a történelem elsősorban nagy hadvezérek, királyok és vezetők cselekedeteiről szól. És melyiknek van nagyobb esélye, hogy egy diák hadvezér, polgármester, miniszterelnök, vagy legalább képviselő lesz, vagy annak hogy a diák Magyarországon fog élni, lakni, dolgozni, gyerekeket nevelni? Sokkal fontosabb lenne megismertetni az emberekkel a saját koruk társadalmát, minthogy a múlt pontos bemagolását várjuk el. Mert a középiskolai történelem pont ezt teszi. Amit már egyszer megtanítottak általánosban, azt újra tanítják részletesebben, komolyabban számon kérve a helyszíneket, neveket, évszámokat, ami a való életben teljesen felesleges. Mert ha nem mész be egy TV-s vetélkedőbe, ahol milliókat nyerhetsz, nem fogod soha hasznát venni annak a tudásnak.

KevinKain



Oktatási rendszer - cikksorozat


Oktatási reformok - ahogy szerintem kellene (2011.11.11)
Programozás az általános iskolában? (2013.03.24)
Tanulj könyvből vagy vegyél jegyzeteket (2013.06.18)
Történelem vagy társadalomismeret? (2013.06.18)
Hogyan tanuljunk nyelveket egyszerűen, szórakozva és teljesen ingyen? (2013.09.29)

Miért hasznosabbak a videójátékok, mint az iskola (cikk - 2014.04.30)
Eladói végzettség és egyéb baromságok (cikk - 2014-08-23)
Minden az internet hibája? (cikk - 2014.10.16)
Szüntessük meg a gimnáziumokat (cikk - 2014-11-20)
Okos vagy művelt? (cikk - 2014-12-06)

Milyen lenne az igazságos osztályozás (cikk - 2011-12-28)
Miért nem lehet csak azt tanulni, ami az embert érdekli? (cikk - 2014-12-28)
A tanárok bármit megtehetnek (cikk - 2015-01-08)
Szóval a Wikipédia nem megbízható? (cikk - 2015-05-10)
Politika, oktatás és vallás (cikk - 2015-08-07)

Már a tanároknak is meg akarják mondani mit vehetnek fel (cikk - 2015-08-09)
Magolás-orientált oktatási rendszer (cikk - 2015-09-24)
Minimális intelligenciaszükséglet bevezetése (cikk - 2015-11-20)
Erkölcstan, avagy a vallásosak újabb önkényes agymosása (cikk - 2015-11-29)
Klik, avagy a magyar oktatási rendszer halálos ítélete (cikk - 2016-02-10)

Miért nem kamerázzák be az iskolákat? (cikk - 2016-02-17)
Elmélkedés a pszichológiáról (cikk - 2016-06-15)
Szóval nincsenek túlterhelve a diákok? (cikk - 2018-06-30)
Nem ilyennek neveltelek! (cikk - 2019-01-31)






Hozzászólások

Azonosítsd magad a Facebook segítségével és máris hozzászólhatsz!
Az azonosításhoz klikkelj a képre:

Ha nem történik semmi, ellenőrizd, hogy be vagy-e jelentkezve Facebook-ra.







© KevinKain 2005-...
Ajánlott böngészők: Google Chrome 9+, Firefox 3+