Hírek
Albumok
Könyvek
Videók
Írások
Képek
Zenekarok
Koncertek
Vásárlás
Gitároktatás
Stúdió
Elérhetőségek
Facebook
Linkek



2019-06-19




Resident Evil játékok (PC)

Megérkezett a sorozat 6. része, és szinte vele egy időben egy klasszikus konzolos epizód. Lássuk hogyan öregbítik a sorozat hírnevét.

Resident Evil - Revelations (2013)
A történet a 4. és 5. rész között játszódik. Jill Valentine és társa Parker Luciani elindulnak, hogy kinyomozzák Chris Redfield és Jessica Sherawat eltűnését. Az úti-céljuk az SS Queen Zenobia hajó, ahol az élőholt mutánsok újra elszabadulnak...
Mikor először játszani kezdtem a Revelations-al, csak pár percig bírtam, annyira rossz volt az egér irányítása. Mert ha lassan mozgatod, szinte meg se mozdul, de ha gyorsan akkor meg hatalmasat ugrik. Ez sajnos a konzolos múlt átka, mert ott a gamepad-os irányításnál lehet hasznos, de egérrel ez nagyon zavaró. Kb olyan érzés, mint amikor régen a görgős egerek bekoszosodtak és nem működtek emiatt rendesen. Pedig ezt minimum lett volna kijavítani, vagy legalább lehetőséget adni, hogy kikapcsoljuk. Ezt a megjelenés után 1 héttel szerencsére javították, de akkor is felháborító ekkora hibát benne felejteni. Mégis hogy tesztelnek ezek?
A kezdeti nehézségek után, mikor végre rendesen lehetett irányítani a karaktereket nekiláttam felfedezni a hajót, és meg sem álltam a befejezésig, annyira magával ragadott a történet, ami több szálon idősíkon fut és rengeteg fordulattal lett teletűzdelve. Talán ez az eddigi legjobb sztorijú RE játék, és talán a legparásabb az első két rész óta, mert a hangulat nagyban merít az első részből és a Silent Hill játékokból. Általában nagyon útálom a víz-alatti részeket, de itt még azok is jól sikerültek.
A játékmenet remekül keveri az első 3 és a 4-5. játék stílusát, mindegyikből a legjobb elemeket átemelve. Mivel kisebb zárt terepeket járhatunk be, jónéhány feladványt kapunk, de mégis akciódúsabb.
Sokan szidták a játékot rövidsége miatt, miközben a 6. részt a hossza miatt dicsérték. Ezzel vitatkoznék, mert az RE6 hiába hosszú, ha vannak pályák, amiket több szemszögből játszhatunk végig, miközben ennek a története egyáltalán nem volt rövid. Talán az első 2 részhez képest igen, de a mai felhozatalba egy korrekt hosszúságú játékot kaptunk, aminek hossza kb 2 sztorinak felel meg az RE6-ban, miközben sokkal izgalmasabb, jobb és változatosabb.
A női karakterek igen szexisek. Persze még mindig Jill a kedvencem (valahogy Lara Croftra emlékeztet), mert a két másik csaj kinézete elég komolytalan. Míg Jessica második ruhája volt irreális egy kommandósnak, addig Rachelnak a haja takarta el mindkét szemét. Meg is halt szegény (nem spoiler, előzetes is lelőtte :) ).
A mozgás nem túl szép a mai játékokhoz képest, de még a 4-5-höz képest se, de ez a konzolos múlt és a régebbi megjelenés miatt van, amit a játék többi része miatt elnézünk neki.
Végre egy játék, ahol ha felveszel töltényt és közben eléred a maxot, akkor a maradék nem veszik el hanem ott marad és később visszamehetsz érte.
Allan Wake-hez hasonlóan az epizódok előtt mindig van előző részek tartalmából rész, ami igen hangulatos sorozat fílinget kölcsönöz a történetnek.
A DNS minta elemzést először remek ötletnek tartottam, mert valahogy olyan Arkham City-beli nyomozásra emlékeztetett. Ám amikor rájöttem, hogy a lények fertőzött, mutáns DNS mintájából gyógyszer készül, akkor már úgy éreztem, hogy egy remek ötletből csináltak értelmetlen baromságot, ami könnyű vagy közepes módokon még csak nem is túl hasznos
Az ember azt hinné, hogy egy játék, ami egy hajón játszódik szinte végig az unalmas, de egyáltalán nem az. Még a hajós pályák is izgalmasak és változatosak, és elég sok rész van, ami teljesen máshol és máskor játszódik. Sőt néhány RE1 stílusú rész is bekerült a repertoárba.
Ezek után reménykedek egy „Codename: Veronica HD” PC-s megjelenésében :)
Összességében remek játék. Az igazi Resident Evil rajongóknak kötelező, és amúgy is sokkal jobban ajánlom bárkinek, mint a 6. részt.
Hangulat: 18 / 20
Történet: 15 / 15
Eredetiség: 12 / 15
Kihívás: 7 / 10
Megvalósítás: 8 / 10
Változatosság: 9 / 10
Zene, hangok: 10 / 10
Grafika: 8 / 10
Össz értékelés: 87 %






Resident Evil 6 (2013):
Nagy várakozás előzte meg minden idők egyik legsikeresebb játéksorozata legújabb részének eljövetelét, ami igen csak megosztotta a rajongókat. Lássuk miért.
A történet szerint elszabadult az új C-vírus nevezetű cucc, ami sokkal erősebb élőholtakat és mutánsokat eredményezett. Ráadásul a fertőzés ezúttal globális, mivel a világ több nagyvárosában is elszaporodtak az élőholtak. Négy különböző szemszögből izgulhatjuk végig a történetet, így választhatunk, hogy Leon S. Kennedy, Chris Redfield, Jake Muller vagy Ada Wong-al küzdünk a gonosz ellen.
Nagy optimizmussal ültem le játszani a 6. résszel, és bár voltak neten negatív vélemények, én nem foglalkoztam velük, mert a többség csak a régi játékok stílusát sírta vissza, én viszont kifejezetten örültem, hogy a történet tovább haladt, kiterebélyesedett és inkább akciójátékká vált ezáltal a sorozat. Azonban a pozitív hozzáállásom sajnos az első történet végéig se tartott ki. És ez még csak a kezdet volt.

Leon kampánya:
Az egyik legerősebb része a játéknak a legelső történet, amiben Leon és Helena szemszögéből játszhatjuk végig a játékot, mivel ez volt, ami leginkább emlékeztetett a korábbi részekre, és ez volt a leglátványosabb is. Meg talán az is közrejátszott, hogy ezt játszottam először így itt még semmit nem tudtam a történet alakulásáról. Ám a látványosságnak ára van. A sok átvezető egyszerűen idővel nagyon zavaróvá válik. Volt olyan főellenség, ami ellen a harc abból állt, hogy néztem a videót, majd amint megkaptam az irányítást, jól becéloztam az ellenséget, beleeresztettem egy tárat, majd újabb videó jött és ez így ment végig. Meg míg az elején kapaszkodsz az egérbe (vagy gamepadba) a sok izgalmas jelenet alatt, a végére csak unott fejjel nézed végig a leglátványosabb átvezetőket is, mert egyszerűen minden megtörténik, amit csak ki lehet találni. Repülőn vagy helikopteren ülsz? Le fog zuhanni. Valami instabilabb helyen sétálsz? Nem sokáig marad talaj a lábad alatt. És persze mindig az utolsó pillanatban menekülsz meg. Tény, hogy én nagyon szeretem az ilyesmit, és egy kis (vagy akár rengeteg) túlzás is megengedett, ha attól látványos és izgalmas lesz az eredmény, de itt annyi volt, hogy kiszámíthatóvá vált. A végeredmény talán még a Max Payne 3-nál is durvább lett, pedig ott a töltőképernyők helyett is átvezető volt, itt viszont rendszeresen és sokszor a legzavaróbb pillanatokban jött be a "Loading..." felirat. Emiatt érdemes lehet a 3 történetet külön végigjátszani, mert ha a következőt úgy kezded, hogy már eluntad a játék stílusát, akkor sokkal rosszabbnak fogod érezni. Bár úgy meg nem biztos, hogy összeáll a történet, mert mindhárom sztorit végigjátszva értheted csak meg a teljes történetet, ami bár érdekes és fordulatos, de mégis hagy némi kívánnivalót maga után. Pl. ha Ada annyira utálta Simmons-t, akkor miért nem ölte meg egyszerűen? Miért kellett megfertőznie és így létrehoznia az eddigi legerősebb szupermutánst, akivel utána rengetegszer meg kell még küzdenünk? Ilyen hülyeségek beárnyékolják az amúgy igen jó és izgalmas forgatókönyvet.
Továbbá nagyon gáznak találtam a vége-főcím utáni jelenet vidám stílusa. Meghalt több tízezer ember, a fél világot megfertőzte a vírus és ellepték a zombik meg a mutánsok, és erre úgy csinálnak, mintha ez a sok kár ilyen könnyedén helyreállítható lenne, vagy ez a rémálom ilyen könnyedén lezárható lenne. Tiszta szánalom.
Értékelés: 84 %

Chris kampánya:
Bár Leon története sem volt méltó a nagy elődökhöz, mégsem volt rossz, ami hamis illúziókba és elvárásokba kergetheti a játékosokat a többi történet végigjátszása előtt. Sajnos egyértelmű mélypontja a játéknak ez a történet, pedig eddig Chris volt a kedvenc férfi karakterem a sorozatban. Ám míg Leon erre a részre végre nem néz ki úgy, mint valami kölyök, addig Chris kinézete olyan lett, mint valami kezdő katona. Ránézésre el se hinném, hogy mekkora veterán. A történet is igen ratyi lett (bár az utolsó pályán lévő elég ütős események azért feldobják az összképet). Chris lesüllyedt alkoholistává vált, mert meghalt néhány embere, ami azért irreális, mert egy ilyen kemény és veterán katona már hozzászokhatott volna a társai elvesztéséhez. A játékmenet meg még az első kampányhoz képest is hatalmas visszaesés. Az első fejezet még hagyján, de a második egy visszaemlékezés, viszont a tárgyaink velünk maradnak, mintha folytatás lenne, ami lehet hasznos, de azért elég durva logikátlanság. Már a Revelations is logikusan megoldotta ezt, pedig ott tényleg sok visszaemlékezés volt. Ám ami miatt nagyon szar ez a rész, az a hihetetlen primitív mesterséges intelligencia, ami zombiknál még nem gond, de Chris történeténél a kommandósoknál már elég szánalmas az ilyesmi. Főleg emiatt taktika kommandós szimulátornak, vagy akciójátéknak egyenesen gyenge. A fedezékrendszer meg egyenesen szar (sőt a legrosszabb, amit eddig taktikai shooterben láttam), ami csak alátámasztja az előbbi állításaimat. Bár a J’avo-nak nevezett katonák igen jól meg lettek valósítva, mert ha például szétlövöd egy testrészük, akkor újranövesztenek helyettük mutáns végtagokat, de ez sem javít azon a tényen, hogy az MI igen buta.
Ami még zavart, hogy nem lehet választani, hogy melyik karakter melyik szerepet kapja, így sokszor volt, hogy a gamepadosnak kellett mesterlövészkednie, pedig az ilyesmi egérrel sokkal könnyebb. Rendben van, ahol egyik karakter nő, ott logikus, hogy valahova csak őt lehet feljuttatni (mert kisebb, könnyebb és gyengébb), de Chris kampányán, ahol mindegyik egy férfi katona, miért nem választhatunk, hogy amelyikünk jobb abban a bizonyos dologban az csinálja?
A színvonal egyre csak csökkent, ahogy közeledtünk a történet vége felé. És bár sokkal kevesebb lett az átvezető, mint Leonnál, itt a brutálisan idegesítő kamerakezelés cseszi el a játékot. Nem elég, hogy időre kell végigrohanni egy folyosón, amin különféle akadályok vannak, ráadásul spirálban halad, de a kamera össze-vissza ugrál, hol szemből, hol hátulról, hol oldalról… mutatja a karaktert, ami Gamepad-al még hagyján, és tény, hogy látványos, de billentyűzettel valami szörnyű. Rémálom a sok futkosós és menekülős rész. Ráadásul az utolsó csatában egy igen brutális programhibába futottam bele. Mert mikor először összefutottam a végső főellenséggel még nem vágtam, hogyan nyomjam le, ezért lőttem, mint az állat, aminek hatására elfogyott minden töltényem (csak fagyasztó gránátom maradt). Erre volt még egy rész, ahol egy folyosón kellett átjutni, rengeteg szörnnyel az utunkban. Persze nagydarab páncélos szörnyek ellen mit kellene tennem egy késsel? Így vagy 20-30 próbálkozás után eluntam és kiléptem. Majd másnap újra megpróbáltam, de a játék visszadobott a főellenség elé. Aminek először megörültem, gondoltam „most több töltényt hagyok meg”, de amint belenéztem a fegyvereim közé, azt látom, hogy bár az utolsó checkpoint-ot nem mentette el, de azt hogy ott mennyi fegyverem és töltényem volt, azt igen. Így kicseszni velem.
Manapság szinte minden játékban csak 2-4 fegyvert hurcolhatunk magunkkal. Ez persze reális, de mégis jobban szerettem a régi időkben azt, hogy szinte bármennyi cuccot magunkkal hurcolhattunk. Itt végre annyi fegyverünk lehet, amennyit találunk, viszont még ez is el van rontva, mert mivel minden karakter más fegyverekkel rohangászik ezért nincsenek gyorsgombjai a fegyvereknek, vagyis a sztori végére egy fegyver váltás igen hosszadalmas tud lenni.
Szóval Chris kampánya egyenesen szörnyű. Ha nem lenne fontos része a történetben, azt mondanám, hogy hagyjátok ki nyugodtan, így viszont végig kell szenvedni, ha mindent meg akarsz érteni.
Értékelés: 62 %

Jake kampánya:
Chris után egyenesen féltem elkezdeni a 3. történetet. Ráadásul az első két történetben Jake-el és Sherry-vel többször, több helyen is összefutottunk, így a történések nagy részét előre tudtam. De végül rászántam magam, és milyen jól tettem.
Az a fura, hogy még azok a pályák, amik Chrissel szörnyűek voltak, itt igen szórakoztatóak lettek. Plusz a két játszható karakter közötti különbség itt a legnagyobb, és itt van leginkább szükség az összjátékra.
A végigjátszás alatt szinte végig üldöz minket egy szörny (Ustanak), ami az egyik legjobb példa a Capcom szörny-designereinek a zsenialitására. Eddig is ütős lényeket alkottak, de a 6. rész talán egyik legerősebb része a szörnyek kinézete és kidolgozása, ami Ustanakban teljesedik ki.
Sherry és Jake kapcsolata remekül ki lett dolgozva, így a legjobb páros lett belőlük.
Összességében a legjobb és legváltozatosabb kampány a játékban, ami ötvözi a többi sztori erősségeit, de jóval kevésbé tartalmazza azok gyengeségeit. És még a főellenség elleni összecsapás is ütős lett.
Értékelés: 87 %

Ada kampánya:
Az utolsó kampányban Ada szemszögéből is megismerhetjük a történetet. Szerencsére választ kapunk néhány kérdésre így a végigjátszás nem lett unalmas, pedig majdnem olyan hosszú lett ez a kampány is, mint a többi. Még pár könnyebb feladvány is belekerült, amik a korai RE játékokat idézik. Ám sajnos a co-op részt nagyon elrontották. Mivel Ada egyedül van, ezért betettek mellé egy no-name katonát. Ezzel nem is lett volna baj, hogy nem akartak emiatt alakítani a történeten, és nem akarták, hogy a játékosok két Adával rohangásszanak. Ami viszont felháborító lett, hogy a második játékos gyakorlatilag semmit nem tud csinálni a harcon kívül. Oké, ne rakjanak bele pluszba csak több játékos által megcsinálható részeket, de azért hagyhatták volna, hogy mondjuk a másik játékos is megnyomjon gombokat, vagy használhasson dolgokat, mert így a feladványoknál csak áll és les, mert nem tud mást csinálni.
Ennek ellenére egy játékos módban igen jól sikerült és élvezhető lett ez a sztori is.
Értékelés: 82 %

Mindenképp egyértelmű pozitívum, hogy az előző két résszel és nagyon sok játékkal ellentétben végre nem vették ki a PC-s verzióból az offline co-op-ot. Sőt, legnagyobb meglepetésemre még csak nem is akadozott a játék osztott képernyőben sem, pedig a grafika igen kellemes lett. Ezek után csak még jobban útálom azokat a fejlesztőket, akik a PC-seket megfosztják ettől az élménytől. És ha már co-op, megemlítem a második játékos karaktereit, akik szintén igen jók lettek és remekül illenek a fő karakterhez. Helena Harper méltó társa Leonnak, valamint Jake és Sherry is remek párost alkotnak, ahogy a természetfeletti erőkkel rendelkező Wesker fia vigyáz a bár felnőtt, de még mindig védelemre szoruló lányra. Egyedül Chris-el és Piers Nivans-al nem tudtam azonosulni. Valahogy őket nagyon elcseszték.
A játékmenet próbálja keverni a korábbi játékokat a mai TPS akciókkal. Ennek eredményét nem mondanám rossznak, csak mindkét stílus legerősebb részei maradtak ki, mert közel sem olyan félelmetes, mint az első 2 RE játék, és a játékmenet sem olyan jó, mint ami az elvárás a mai világban. Pedig a Capcom néhányszor már bizonyította, hogy ért az akcióhoz. Gondoljunk csak a Devil May Cry eredeti sorozatára. De megemlíthetném a Dead Rising játékokat is, mert itt nagyon hiányoltam a közelharci fegyvereket és eszközöket, mert puszta kézzel meg egy késsel nem a leghatásosabb zombikat ölni. Bár legalább elég sok töltényt kaptunk, így volt mivel vadászni :). De akkor is gáz, hogy nem lehet felszedni az ellenségek által elejtett fegyvereket, mint pől balták, vagy hasonlók.

Kifejezetten örültem, hogy a gombnyomkodós QTE részeket könnyű módban nem kötelező sikeresen végre hajtani. Bár jobb lett volna, ha mondjuk ez nem nehézségiszint-függő, hanem alapból ki-be lehet kapcsolni.

Tény, hogy ez a játék ezerszer jobb, mint a tavalyi Operation Raccoon City, de mivel az csak egy spin off, ez meg egy fejezet a fő sztoriból, emiatt talán még annál is nagyobb szégyenfolt a sorozaton.

A szerepjáték elemeket rendesen is megvalósíthaták volna, mert hiába van 30-40 féle különféle fejleszthető képesség, ha egyszerre csak 3-at használhatunk. Miért? Amúgy is drágák a képességek, és a 4 történet végigjátszásnál lehet csak 3 komolyabb képességet maxra fejleszteni, szóval gáz, mert csakúgy belerakták, hogy legyen, de sok értelme így nincs.

Online multi módban véletlenszerűen beszállhatnak a játékunkba más játékosok. Például ha bizonyos találkozópontoknál épp ott tartanak, ahol mi, akkor velük küzdhetünk bizonyos részeknél. De akár zombiként is feltűnhetünk mások játékában. Ez mindenképp érdekes ötlet.

A sok hibája és zavaró dolog ellenére nekem összességében bejött a játék. Tetszik az irány, ami felé halad a sorozat. Akik meg a régi stílust sírják vissza vegyék meg a "Revelations"-t, mert az pont nekik való (bár az is inkább az első 3 és 4-5. rész keverése lett stílusilag). Akik meg a túlzott filmes és agyonlátványosított játékmenetet szidják (bár most egy kicsit én is kifejeztem nemtetszésemet ez iránt) azt mondom, hogy ha nem a Capcom, akkor mégis ki csináljon ilyen játékot? Csak egy Capcom-hoz hasonló méretű cég képes ilyesmire. Aki meg innovatív, kreatív és egyedi játékot szeretne minimalista grafikával keressen valami független kis fejlesztőcéget, akik ilyesmiket csinálnak. Olcsóbb is és még idegeskedni se kell a sok videó miatt :). Ám ha valaki szeretné megismerni a Resident Evil történet legújabb fejezetét és nyitott a változásra, újdonságokra, és képes elviselni a sok hibát és elrontott részt, akkor nyugodt szívvel ajánlom a Resident Evil 6-ot. Már csak a PC-s osztott képernyő miatt is :).
Össz. értékelés: 78 %



KevinKain



Resident Evil - cikksorozat


Resident Evil (filmritika - 2011.02.24)
Resident Evil 2 Apocalypse (filmritika - 2011.02.24)
Resident Evil 3 - Extinction (filmritika - 2011.02.24)
Resident Evil 4 - Afterlife (filmritika - 2011.02.24)
Resident Evil Degeneration (filmritika - 2011.02.24)
Resident Evil - Operation Raccoon City (játékkritika - 2012.05.25)
Resident Evil (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil 2 (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil 3 - Nemesis (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil 4 (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil 5 (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil - Survivor (játékkritikák - 2013.02.27)
Dino Crisis (játékkritikák - 2013.02.27)
Dino Crisis 2 (játékkritikák - 2013.02.27)
Resident Evil - Retribution VS Damnation
Resident Evil 6
Resident Evil - Revelations



















Hozzászólások

Azonosítsd magad a Facebook segítségével és máris hozzászólhatsz!
Az azonosításhoz klikkelj a képre:

Ha nem történik semmi, ellenőrizd, hogy be vagy-e jelentkezve Facebook-ra.







© KevinKain 2005-...
Ajánlott böngészők: Google Chrome 9+, Firefox 3+