Hírek
Albumok
Könyvek
Videók
Írások
Képek
Zenekarok
Koncertek
Vásárlás
Gitároktatás
Stúdió
Elérhetőségek
Facebook
Linkek



2020-02-20




Magolás-orientált oktatási rendszer
(2014-04-30)



Sajnos az oktatás egyre szánalmasabb színvonalra csökken a világon. Ennek elsődleges oka, hogy a magolást és a lexikális tudást, valamint a tanulást helyezik előtérbe és minden más fölé. Ezzel alapvetően nem is lenne gond, mert a tanulás lenne az iskola célja. Ám a probléma, hogy mindezzel a gondolkodás képességét irtják ki a diákokból.

Gondoljatok csak bele: hány olyan eset van az iskolában, hogy azt kérik gondolkodj? Persze megkérdezik, hogy hátha tudja valaki előre a választ az új témára, vagy mondjuk irodalom órán, hogy mire gondolhatott a költő. Ám végül úgyis azt kell megtanulni amit a tanár mond.

Általános alsóban nem is annyira vészes a helyzet, mert ott valóban hasznos és fontos dolgokat tanítanak, amiket a való életben is használsz. Ráadásul könnyen érhető és logikus a tananyag.
A probléma később jön, amikor a már nem hogy az életben egyáltalán nem használható, teljesen felesleges dolgokat tanítanak, hanem annyira magolóssá válik az egész, hogy a diákoknak egyszerűen nincs idejük gondolkodni.
Igen, a sok magolás mellett nincs idő gondolkodni. Még ha van is olyan téma ami érdekel, akkor sincs időd jobban belemélyedni, mert még van hátra tanulni valód ugyan abból vagy más tárgyból. És persze mindent csak magolni és magolni. Középiskola végére már a matek is színtiszta magolássá vált, amiben a megértés mit sem ér. Szerencsére érettségin lehet használni függvénytáblázatot, így pedig hatalmas előnnyel indulnak az intelligens diákok a magolósakkal szemben. Ám a fősulin megint vissza zuhan a színvonal a béka segge alá, amikor megint meg van tiltva a függvénytáblázat és újra kezdődik a képletek végtelen áradatának a pontos bemagolása.

Erre még rátesznek egy lapáttal a végtelenül tehetségtelen és ostoba tanárok (tisztelet a kevés kivételnek), akik a tudásvágy és a kreativitás utolsó szikráját és kiölik a diákokból.

Nem véletlenül mondom mindig, hogy jóval hasznosabbak a videojátékok, mint az iskola. Mert azok közül rengeteg van, amiben a gondolkodás a célravezető. Ám az iskolában csak a magolással érhetsz el sikereket.

Én a Nyugyat-Magyarországi Egyetem, Gazdaságinformatika szakán végeztem és azt kell mondanom, hogy ilyen trágya szakot el se tudnék képzelni, ha nem éltem volna át. Persze valószínűleg az ország többi fősulijának a többi szaka is szar úgy általánosságban (talán vannak kivételek?), de a lényeg, hogy itt maximális szintre volt pörgetve az a trágyaság, amiről a cikkben szó van.
Folyamatosan csak a magolást erőltették, mondván „értelmiségi”-eket képeznek, miközben a gondolkodás teljesen háttérbe volt szorítva. Nem egy embert ismerek, akik remek informatikusok. Már odaérkezésükkor jobbak voltak, mint az egész tanári kar együttvéve, és mégse tudták elvégezni ezt a szart, olyannyira magolásorientált volt.
Miért van ez? Mert úgy állítják össze a tananyagot, hogy akinek egyáltalán nincs érzéke az informatikához, az is elvégezhesse, ha kellően szorgalmas, és sokat tanul. Viszont ezzel azt érik el, hogy aki viszont alapvetően jó informatikus lenne, annak a dolgát nehezítik meg.
Valószínűleg az igazságosság nevében van ez, de mégis mi igazságos van abban, hogy a jó alapanyagnak számító emberek kihullanak, miközben az oda nem illők meg könnyedén megszerzik a diplomát?

De mégis miért lenne szükség lexikális tudásra? Főleg a mai világban, amiben minden információ két gombnyomással elérhető a világhálón?
Persze a tanárok és a sok „szakember”, meg mindenért a fiatalokat fikázó öreg okoskodik, hogy „ezek a mai gyerekek milyen lusták”, meg egyéb elmés megjegyzésekkel kötekszenek. Ám olvastam korábban egy tanulmányt, ami szerint a mai gyerekek agya másképp működik: lehet, hogy kevésbé tudnak koncentrálni egy dologra, vagyis tanulni, de gyorsabban felfognak dolgokat, többfelé tudnak figyelni.
Ezeket az információkat hagyják figyelmen az okoskodók. Mert ha minden tudás egy gombnyomással elérhető, és az új generációk agya inkább a gondolkodást és a gyors információáramlást igényli, akkor egyenesen bűn erőltetni ezt az elcseszett és elavult oktatási rendszert. Mert ezzel csak még magasabb szinte emelik az emberi butaság eddig sem elhanyagolható szintjét.

Hozzászólások

Azonosítsd magad a Facebook segítségével és máris hozzászólhatsz!
Az azonosításhoz klikkelj a képre:

Ha nem történik semmi, ellenőrizd, hogy be vagy-e jelentkezve Facebook-ra.




Oktatási rendszer - cikksorozat


Oktatási reformok - ahogy szerintem kellene (2011.11.11)
Programozás az általános iskolában? (2013.03.24)
Tanulj könyvből vagy vegyél jegyzeteket (2013.06.18)
Történelem vagy társadalomismeret? (2013.06.18)
Hogyan tanuljunk nyelveket egyszerűen, szórakozva és teljesen ingyen? (2013.09.29)

Miért hasznosabbak a videójátékok, mint az iskola (cikk - 2014.04.30)
Eladói végzettség és egyéb baromságok (cikk - 2014-08-23)
Minden az internet hibája? (cikk - 2014.10.16)
Szüntessük meg a gimnáziumokat (cikk - 2014-11-20)
Okos vagy művelt? (cikk - 2014-12-06)

Milyen lenne az igazságos osztályozás (cikk - 2011-12-28)
Miért nem lehet csak azt tanulni, ami az embert érdekli? (cikk - 2014-12-28)
A tanárok bármit megtehetnek (cikk - 2015-01-08)
Szóval a Wikipédia nem megbízható? (cikk - 2015-05-10)
Politika, oktatás és vallás (cikk - 2015-08-07)

Már a tanároknak is meg akarják mondani mit vehetnek fel (cikk - 2015-08-09)
Magolás-orientált oktatási rendszer (cikk - 2015-09-24)
Minimális intelligenciaszükséglet bevezetése (cikk - 2015-11-20)
Erkölcstan, avagy a vallásosak újabb önkényes agymosása (cikk - 2015-11-29)
Klik, avagy a magyar oktatási rendszer halálos ítélete (cikk - 2016-02-10)

Miért nem kamerázzák be az iskolákat? (cikk - 2016-02-17)
Elmélkedés a pszichológiáról (cikk - 2016-06-15)
Szóval nincsenek túlterhelve a diákok? (cikk - 2018-06-30)
Nem ilyennek neveltelek! (cikk - 2019-01-31)












© KevinKain 2005-...
Ajánlott böngészők: Google Chrome 9+, Firefox 3+